Köp- och användarvillkor
JURIDISK INFORMATION OCH BESTÄMMELSER
1. INFORMATION TILL VÅRA LEVERANTÖRER
GS OnlineSkrädderi
Kansligränd 6
80323 Gävle, Sverige
E-Mail: info@onlineskradderi.se
Web: www.onlineskrädderi.se
Org.nr.: 690515-5302
Moms.nr.: SE690515530201
2. GENERELL INFORMATION KRING VÅRA PRODUKTER OCH TJÄNSTER
Du hittar generell information kring våra produkter och villkor här på sidan. Har du mer ingående frågor kan du vända dig till vår kundtjänst: Antingen via e-mail info@onlineskradderi.se eller via vårt kontaktformulär .
3. FASTSTÄLLANDE AV AVTALET MELLAN ER OCH OSS
Erbjudanden som förekommer i vår nätbutik är inte bindande från vår sida. När produkterna du beställt levereras beror på ditt valda betalningssätt och våra fraktpartners leveranstid.
4. FÖRBEHÅLLNA RÄTTIGHETER
Om en produkt som du har beställt inte är tillgänglig för leverans, så förbehåller vi oss rätten att avboka beställningen.
5. PRISER, FRAKTKOSTNAD OCH LEVERANS
Priserna i nätbutiken är bruttopriser inklusive skatt. Eventuella fraktkostnader tillkommer till detta pris. En översikt över fraktkostnaderna hittar du här.
6. PERFEKT PASSFORMS-GARANTI I 6 MÅNADER
Vi garanterar alla våra kunder perfekt passform på alla skrädderitjänster vi erbjuder. Skulle du i efterhand upptäcka att plagget inte passar perfekt, har du rätt att justera om ditt plagg utan extra kostnader.
7. ÅNGERRÄTT
På GS OnlineSkrädderi går det att makulera beställda skrädderitjänster när som helst utan extra kostnader. Du kan mejla oss på info@onlineskradderi.se, eller avnända vårt kontaktformulär till kundservice, så återbetalar vi dina pengar inklusive fraktkostnader så fort vi kan.
Om du önskar avbryta en beställning som du redan postat iväg, men som vi ännu inte åtgärdat, reserverar vi fraktkostnaderna.
Laglig ångerrätt: Du har 14 dagars ångerrätt när du köper varor. Ångerfristen är 14 dagar och börjar löpa när du tagit emot varan. För att använda din ångerrätt måste du, genom ett tydligt uttalande på ditt beslut, meddela oss på Kansligränd 6, 80323 Gävle alternativt genom kundformulär till kundservice via hemsidan. Använd gärna den bifogade mallen. För att använda sig av ångerrrätten är det viktigt att skicka meddelandet innan tidsfristens utgång.
Effekter av ångerrätt: När du ångrar ett köp betalar vi tillbaka dina pengar, inklusive leveranskostnader, senast inom 14 dagar från den dag då meddelandet om ditt köpånger tas emot av oss. För denna återbetalning, använder vi samma betalningsmetod som du använde för det ursprungliga köpet, om du inte uttryckligen kommit överens om annat; i så fall får du betala avgifter för denna återbetalning. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått varan tillbaka eller tills du har visat att du har åter varorna, beroende på vilket som kommer först. Du måste returnera varorna omgående och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag då ni meddelar oss om uppsägning av köpeavtalet. Tidsfristen är uppfyllt om du skickar tillbaka varorna innan tidsfristen på fjorton dagar. Du kommer att stå för kostnaderna för att skicka tillbaka varan. Konsumenten ska även hållas ansvarig för varornas minskade värde till följd av annan hantering av varorna än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.
Ångerrätt tillåts ej i följande fall: Tillhandahållande av förslutna varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpligen kan returneras och som öppnats av konsumenten efter det att de levererats och om tillhandahållande av ljud-eller bildinspelningar eller datorprogram i en förseglad förpackning, om förseglingen har tagits bort efter leveransen.
Ångerrätten gäller inte för följande kontrakt om inte parterna har avtalat något annat:
-
Kontraktet för varor som inte är förskrivna, där ett individuellt val eller bestämmelse från konsumenten är avgörande eller som är tydligt anpassad toll konsumentens personliga behov.
-
Kontrakt för leveranser av förseglade varor som inte kan returneras på grund av hälsorisker eller hygien, om förseglingen brutits efter leverans.
-
Kontrakt för leverans av ljud- eller videoupptagning eller programvara i ett förseglat paket, om förseglingen brutits efter leverans.
Formulär ångerblankett (Om du vill häva köpet, kan du använda följande eller liknande formulering):
-
GS OnlineSkrädderi, Kansligränd 6 , 80323 Gävle, Sverige.
-
Meddelar härmed att Jag / vi (*) från mig / oss (*) ingått avtal om köp av följande produkter (*) / tillhandahållande av följande tjänster (*)
-
Utsedd på (*) / mottogs den (*)
-
Namn / konsument(er)
-
Adress / konsument(er)
-
Underskrift av person / konsument(er) (med budskap på papper)
-
Datum
(*) Stryk det som inte är tillämpligt.
8. ÅTGÄRDER FÖR ATT ANNULLERA/KORRIGERA EN BESTÄLLNING
På GS OnlineSkrädderi går det att makulera beställda skrädderitjänster när som helst utan extra kostnader. Du kan mejla oss på info@onlineskradderi.se, eller avnända vårt kontaktformulär till kundservice, så återbetalar vi dina pengar, inklusive fraktkostnader, så fort vi kan.
Om du önskar avbryta en beställning som du redan postat iväg, men som vi ännu inte åtgärdat, reserverar vi fraktkostnaderna.
9. LAGRING AV OCH TILLGÅNG TILL AVTALSVILLKOREN
Vi sparar din beställninginformation och skickar den till dig via e-post, tillsammans med våra allmänna avtalsvillkor och kundinformation. Din beställningshistorik hittar du under rubriken ”Mina beställningar”.
10. KLAGOMÅL (EUS SYSTEM FÖR TVISTLÖSNING ONLINE)
Vid klagomålsärenden för onlineköp kan du lämna in ett klagomålsformulär via Europeiska kommissionens plattform för tvistlösning online. Fyll i det elektroniska formuläret så förs din anmälan vidare till oss. Du hittar mer information samt instruktioner om hur du ska gå till väga här:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Hör gärna av dig till vår kundtjänst om du har fler frågor. via e-post, info@onlineskradderi.se eller via vårt kontaktformulär. Kundservice har öppet: Måndag till fredag: 10.00 till 20.00, Fredagar: 10.00 till 16.00.
Vi deltar inte i några tvistlösningsförfaranden inför en konsumentskiljedomstol och är inte skyldiga att göra det.
11. KONTRAKTSPRÅK
Kontraktet är skrivet på svenska.
KÖPVILLKOR
§ 1 ALLMÄNT
Dessa villkor råder mellan oss och kunderna, GS OnlineSkrädderi, kansligränd 6, 80323 Gävle, Sverige, uteslutande gällande villkor vid kontraktavslut över vår Online-Shop www.onlineskrädderi.se.
§ 2 ERBJUDANDEN; LEVERANSBESTÄMMELSER; DELLEVERANS
Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK, och inkluderar moms. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, slutförsäljningar, lagerfel, etc. En produkt som redan skickats från vårt lager påverkas inte av en eventuell höjning eller sänkning av priset som sker efter ordertillfället, till exempel i form av rea, kampanjer, rabattkoder eller förändringar i prissättningen.
GS OnlineSkrädderi kampanjer är ofta tidsbegränsade. Vid användande av rabattkoder är de i regel bara giltiga för ett köp och kan inte kombineras med andra erbjudanden, om inget annat anges. Vi ber dig kontrollera att priset blivit korrekt innan du slutför ditt köp. GS OnlineSkrädderi förbehåller sig rätten att makulera order vid missbruk eller otillbörligt bruk av rabattkoder.
§ 3 ANSVAR
(1) Köpebeloppet för de produkter som beställs måste, efter avdrag för eventuella återlämnade produkter, uppfylla åtminstone den angivna minimiinköpsvärdet på kupongen.
(2) Kupongkoder kan endast lösas in från den som mottagit nyhetsbrevet. Således ska kupongen lösas in via samma e-postadress som mottagit rabattkupongen.
(3) Endast en kupong per beställning kan lösas in, flera kuponger kan inte kombineras.
(4) Giltighetsperiod, eventuellt återköpsvärde eller andra villkor meddelas i samband med rabattkupongen. Det lägsta inköpsvärdet hänvisar i detta fall till inköpspris inkl. fraktkostnader. Eventuella fraktkostnader och ytterligare avgifter kommer inte att beaktas.
(5) Om du påbörjar ett köp eller genomför ett köp med en kupong kan beloppet inte återbetalas och kupongen kan inte återanvändas. Detta gäller inte om du har köpt en kupong eller presentkort från oss.
(6) Kuponger för fraktkostnader kan användas för fraktkostnader vid beställningar i webshopen, om det inte säger annat på kampanj- eller produktsidan. Det är heller inte möjligt att använda kupongen om ordern har gjords i en tredje parts webshop.
(7) Det är inte möjligt att få kontant utbetalning av en rabattkupong.
(8) Rabattkuponger utfärdas personligen och kan inte överlåtas till tredje part. Vid överlåtelse av kupong, förbehåller vi oss rätten att annullera kupongen.
(9) Vi vill poängtera att kupongen gäller endast för nya kunder, vilket innebär att kunden skall beställa hos oss för första gången.
(10) Om du tappar bort en rabattkupong som vi har skickat till dig, kan vi inte ersätta den. Ersättande kupong kommer endast att utfärdas förutsatt att vi är ansvariga för förlust av kupongen.
(11) På kupongen kan du läsa mer om villkoren för rabattkupongen.
(12) Vi förbehåller oss rätten att utesluta giltigheten av kuponger för specifika varumärken, produkter eller produktgrupper.
§ 5 BETALNING
Betalning hanteras genom Stripe, paypal och Klarna Checkout, som erbjuds i samarbete med Klarna AB. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du hur du vill betala. Du kan välja på Klarna faktura, Klarna konto, att betala direkt med kort eller med banköverföring.
Klarna Checkout: Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", villkor. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.
Identifiering, anpassning och riskbedömning
För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifyllda adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.
Betalning, avgifter
Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 30 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.
När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.
Du kan läsa de fullständiga villkoren för Klarna Checkout här .
§ 6 ÅTERBETALNING
Då din retur mottagits, hanterats och godkänts av oss sker återbetalningen via Klarna. Om du valt att betala med faktura rekommenderar vi att du betalar fakturan eller kontaktar Klarna för att förlänga betaltiden, för att undvika risken för onödiga påminnelseavgifter.
§ 7 Klagomål (EUs system för tvistlösning online)
Vid klagomålsärenden för onlineköp kan du lämna in ett klagomålsformulär via Europeiska kommissionens plattform för tvistlösning online. Fyll i det elektroniska formuläret så förs din anmälan vidare till oss. Du hittar mer information samt instruktioner om hur du ska gå till väga här:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Vi deltar inte i några tvistlösningsförfaranden inför en konsumentskiljedomstol och är inte skyldiga att göra det.
Hör gärna av dig till vår kundtjänst om du har fler frågor.via e-post, info@onlineskradderi.se eller via vårt kontaktformulär. Kundservice har öppet: Måndag till torsdag: 10.00 till 17.00, Fredagar: 10.00 till 16.00.
§ 8 Tvistlösning (EUs system för tvistlösning online)
Vi deltar inte i några tvistlösningsförfaranden inför en konsumentskiljedomstol och är inte skyldiga att göra det.
§ 9 VILLKOR FÖR RABATTKUPONGER
Följande villkor gäller för rabattkuponger, om inget annat anges. Villkoren gäller inte för presentkort som köpts i vår nätbutik.
(1) Rabattkupongerna kan endast användas i vår nätbutik. Kupongkoder kan endast lösas in via samma e-postadress som mottagit rabattkupongen. Kuponger kan inte överlåtas till tredje part. Endast en kupong per beställning kan lösas in, flera kuponger kan inte kombineras. Det är inte möjligt att få kontant utbetalning av en rabattkupong. Ränta tillämpas inte på rabattkuponger.
(2) Giltighetsperiod och lägsta ordervärde (inkl. moms, exkl. frakt och andra avgifter) meddelas i samband med kampanjen.
(3) Kupongvärdet fördelas mellan de beställda produkterna. Om enstaka produkter returneras dras ett proportionellt kupongvärde av från priset på var och en av produkterna. Är rabattkupongen kopplad till ett lägsta ordervärde måste det uppnås även om produkter returneras, annars gäller inte rabattkupongen längre. Vid retur av produkterna kan kupongbeloppet inte återbetalas och kupongen kan inte återanvändas.
Senast uppdaterad: 2023-01-01 10:22