Populära frågor
Hur förbereder jag mina kläder för justering?
Du kan antingen följa våra instruktionsvideos om hur man nålar, som enbart tar några minuter att göra klart, själv mäta och meddela oss dina önskemål, eller skicka med ett plagg som passar dig perfekt som referens.
Vad kostar frakten?
Från 89 kr. Fraktkostnader varierar beroende på vikt och din postadress. I varukorgen räknas frakten automatiskt. På grund av tur och retur-frakt kan kostnaden vara högre än genomsnittet.
Hur länge tar det att få tillbaka mina kläder?
Om du valde bråttom leverans, så åtgärdar vi ditt plagg inom 3 dagar. Tillägg ytterligare 1-3 dagar för frakten. Om du inte har bråttom, görs plaggen i turordning. Under högsäsonger maj-juli, och november-december ofta upp till 20 dagars väntetid pga. studenten, bröllopssäsong, och jul. Övrig tid ofta inom 10 dagar.
Varför kostar det mer om man har bråttom?
För att hjälpa våra kunder som vill ha sina kläder justerade eller lagade akut, måste vi antingen hyra in extra personal eller jobba övertid kvällar eller helger. Det innebär extra kostnader för oss. Du är välkommen att komma med förslag om hur vi kan bli bättre.
Jag behöver rådgivning av en expert - Hur kan jag komma i kontakt med någon?
Du är välkommen att skriva till oss genom att använda kontaktformuläret i vår hemsida. Du kan lämna ditt telefonnummer där så återkommer vi till dig så snart vi kan.
Vad är GS OnlineSkrädderi?
GS OnlineSkrädderi strävar efter att få fler att fixa sina kläder genom att nå till dem som pga. tidsbrist eller geografiska hinder inte kan besöka skräddeributiker.
Hur går frakten till er till och var får jag tillbaka mina kläder?
Det är så enkelt som att klicka, packa, skicka. När du gjort din beställning skickar vi till dig en QR-kod som du kan visa ditt ombud med mobilen så tar de emot ditt paket, eller så kan själv skriva ut fraktsedeln om du vill. Du får tillbaka dina kläder antingen i brevlådan eller genom att hämta det hos ditt ombud.
Vad är beställningssidan till för?
Den sidan är till förfrågningar om tjänster som vi kanske inte har listade i menyn.
Vilken postoperatör anlitar ni för frakt?
Vi använder oss av PostNord. De har flest serviceställen i landet och de är mest miljövänliga. Här är några konkreta exempel på vad PostNord gör för en hållbar utveckling:
-
Mer tåg transporter och mindre flyg.
-
Dem använder sig av biodrivmedel.
-
Installerar solceller och energieffektiviserar.
-
27% av fordonsflottan är elfordon.
-
Dem kör bränslesnålt.
Vad innebär det att plagget åtgärdas inom 3 dagar?
Om du har beställt med alternativet att åtgärda bråttom inom 3 dagar, innebär det att vi har tre dagar på oss efter att vi har tagit emot dina kläder att laga eller justera kläderna, och därefter frakta tillbaka dem. Man får alltså räkna med 1-3 dagar leverans till oss, 1-3 dagar att åtgärda plagget, och ofta 1 dag för färdiga kläder att nå dig från oss.
Hur gör jag för att laga/måttanpassa flera olika saker på samma plagg?
Om du vill göra flera justeringar på samma plagg, t.ex. lägga upp byxor och sy in midja, kan du bara göra flera beställningar och skriva i meddelanderutan eller på en lapp på plagget att du önskar flera tjänster på samma plagg.
Vad innebär det att plagget åtgärdas inom 3 dagar?
Om du har beställt med alternativet att åtgärda bråttom inom 3 dagar, innebär det att vi har tre dagar på oss efter att vi har tagit emot dina kläder att laga eller justera kläderna, och därefter frakta tillbaka dem. Man får alltså räkna med 1-3 dagar leverans till oss, 1-3 dagar att åtgärda plagget, och ofta 1 dag för färdiga kläder att nå dig från oss.